Stejně jako vloni jsme uspořádali 22. března pro děti základních škol Den vody. Celého projektu se zúčastnily třídy VSP2, VSP3 a STR3, jejichž studenti na 8. ZŠ, 4. ZŠ, Speciální škole a ve Stacionáři seznámili žáky se vším, co souvisí s vodou. Hravou formou debatovali o zdrojích vody, kreslili koloběh vody, vyluštili s dětmi křížovku nebo si zahráli s dětmi pexeso, které doma sami vyrobili. Reakce malých žáků i jejich učitelů byly jednoznačně pozitivní, pro naše studenty byla tato zkušenost velmi cenná nejen z hlediska zvládnutí látky, ale především po stránce komunikační – museli vést celou vyučovací hodinu, správně reagovat na dětské dotazy a zvládnout mnohdy nečekané reakce malých žáků. Za to jim všem patří poděkování.
Z reakcí zúčastněných:
– Na 4: ZŠ se mi moc líbilo. Děti byly aktivní a spolupraovaly. Všechno je bavilo a chtěly prodat co nejvíce svých znalostí, aby dostaly nejvíc bonbonů a propisek. Myslím, že každé dítě si z té hodiny něco odneslo. Příští rok bych se zase ráda zúčastnila.
– Akce měla smysl, protože dětem akce udělala radost a poučili se. Pro mě to byla dobrá zkušenost, rád bych si to zopakoval.
– Naše akce měla velký přínos jak pro děti, tak i pro nás. Děti si rozšířily všeobecný rozhled, spolupracovali a byla to velká zábava.
– Naše akce na ZŠ se povedla. Děti spolupracovaly a podle jejich reakce bylo jasné, že se jim to líbilo. Dostali jsme od nich i obrázky na památku.
– Děti byly na Speciální škole v pohodě. Bylo mi líto Ivanky, která byla na invalidním vozíku, ale zato byla velmi chytrá holka, na křížovku i otázky odpovídala zcela správně. Pexeso jí moc nešlo, nerozeznávala obrázky. Tyto děti obdivuju.
– Bylo to super, děti, které jsou jiné rasy, se chovaly lépe než děti bílé. Děti se zapojovaly do všech akcí. Pohoštění, které jsme nikdo nečekali, bylo překvapující a měli jsme radost, že se o nás tak pěkně starali. Učitelé na této škole byli milí. Ráda se těchto akcí zúčastňuji, protože získám mnoho zkušeností.